Till alla ungdomar: En ordbok om vad skitsnack verkligen är.

Idag snackade jag med Natha om skitnack blev så pepp, att jag nu tänker skriva ett inägg som handlar om just skitsnack.
Jag tror att många nu kommer hålla med mig, och det är bra det men det gäller sedan också att leva efter det!
Kom ihåg det! Det finns inget värre man kan göra än att snacka skit om någon. Oavsett om det är någon komps eller fämling.

Javisst, vi ha väll alla någongång gjort narr av den därr gubben som inte har några ben utan helt enkelt tar sig fram bäst han kan i den där förbannat fula rullstollen, eller är det bara jag? Oavsett vad ni säger så skulle jag inte tro att det bara var jag på hela denna jord som någongång fördrivit tiden genom att göra narr av sjuka eller skadade personer.

Som ni förstår om ni läser texten här över är att jag inte är någon ängel, vem är det? En ängel blir man när man dör, inte innan dess. Om man ens blir någon ängel när man dör vill säga.

Men när det kommer till skitsnack försöker jag dra linjen lite hårdare och tydligare, Jag har förökat borra in min tröga hjärna i vad skitsnack egentligen handlar om och kommit fram till att skitsnack är när man med genväg snackar skit om någon annan människa. Om man istället skullegå den ärligare vägen och gå direkt till personen och säga vad man tycker så skulledet inte vara skitsnack enligt mig. Vad tycker ni?


Var drar ni er gräns när det gäller skitsnack?


Enligt min åsikt är det inte skitsnack att berätta för sin kompis att hon kanske borde tänka på att använda lite större kläder eller åtminstone duscha håret en gång i veckan. Det är bara råd, råd som man tacksamt ska ta emot. Det är ingen kritik. Kritik är när man undervärderar någon, vilket kan vara nödvändigt om personen i fråga har gjort fel.

Vi ungdomar borde helt enkelt lära oss skillnad på skitsnack och råd. Om skillnaden helt enkelt inte fastnar i våra små fjortishjärnor som bara kretsar kring killar, sex och fester, så borde vi gå raka vägen till bokhandeln och införskaffa oss en uppslagsbok.

Något annat som jag också tycker att ungdomar idag borde lära sig är att inte snacka så jävla mycket skit! I vissa städer kan man knappt gå förbi ett gäng utan få bichblickar mot sig eller höra viskningar och se blickar helt och hållet peka ut en. Man måste smälta in och var som alla andra för att inte bli en hackkyckling!

Vi borde förändra detta snarast, men det är inte så lättt om alla inte hjälpe till, jag är en av de som är emot skitsnack och ser ingen mening med det. Jag tror dock att vi ungdomar verkligen kan dra ett streck över detta om vi verklgen vill det men jag tror också att det kanske är omöjligt eftersom så många människor har olika värdering och tycke.

Jag tror att skitsnack alltid kommer finnas och leva hur jävla länge som helst, vilket är konstigt eftersom ingen verkar gilla det. Varför kan man inte bara utrota skitnack, då skulle världen bli en mycket bättre plats att leva på, men kanske ändå inte om alla var vänner?



Vad tycker du? stämmer detta in på dagens ungdomar?



Love ♥
från en icke skitsnackande gående filur vid namn Lina

Kommentarer
Postat av: Emma

Okej trevligt :)

Jag svarar kommentarer och kollar på tv.

Det är okej sisådär.

Jo dagen har vart helt okej :) kram <33

2009-04-23 @ 21:02:28
URL: http://lifeupsidedown.blogg.se/
Postat av: Anonym

sv; tack så mkt! :D

2009-04-23 @ 21:04:49
URL: http://bigcitydreams.blogg.se/
Postat av: fanny

okej great :D!

jofan min dag har varit jätte nice :)



håller med dig totalt!<3

2009-04-23 @ 21:50:37
URL: http://fannygr.blogg.se/
Postat av: Azra

Hejsan :D

Haft en bra dag?

Kram

2009-04-23 @ 22:15:41
URL: http://azrasarajlic.blogg.se/
Postat av: NATHALAAAAAAAAAAAJ

så jävla bra :D , <3

2009-04-23 @ 22:23:36
URL: http://skuttish.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback