Bamsefilm från 1966

Detta är den första Bamse filmen som gjorts:)

Spana in 3.10 när Bamse vinkar xD
Spana in 3.30 när Lille Skutt gör ett jätteskutt xD

Satt med Richard och Kim och kollade runt på lite klipp på Youtube.
Först var det Pingu, ni vet den där versionen med1,2,3 snopp!
Plötsligt kom jag på att vi skulle söka efter Bamse på Youtube.
 Vi fick fram Första Bamse filmen som gjorts :)
Under tiden vi såg på filmen blev det mycket skratt och kommentarer!

Efter alla kommentarer och skratt drog jag slutsatser om Bamse från 1966
och Bamse nu!

Jag kom fram till att Bamse 1966 nog inte alls är så dåligt, jag menar Bamse och hans gäng ser ju likadana ut som de gör idag. Men man kan ju tycka att den äldre versionen av Bamse är ganska fattig ifall man jämför den med nutidens Bamse.

Ideerna är desamma men äldre Bamse saknar ändå någonting jag te riktigt kan sätta fingret på.

Det första man lägger märke till när man startar klippet är dock att  någon inom filmteamet har glömt färgpatronerna hemma...
men det får vi nog dock acceptera, time goes on...!


 


Kommentarer
Postat av: Anonym

BAAAAAMSE :D:D:D:D

2009-04-07 @ 15:06:53
URL: http://ztonewall.blogg.se/
Postat av: Sandra

Vilken fin design du har! :D

2009-04-07 @ 16:50:20
URL: http://sfblond.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback