Raka sig under armarna och där nere?

Vem har egentligen bestämt att tjejer/kvinnor ska ansa sig därnere och under armarna? Medan killarna/männen egentligen får se ut som vilka buskar som helst? Detta kallar jag diskriminering.

En del tjejer/kvinnor kanske ansar för att inte svettas lika mycket. Men vaddå, då förstår jag inte, killar/män svettas väll lika mycket, om inte mer? Nu har vi vant oss vid att det ska va som så att tjejer/kvinnor rakar sig under armarna och killar/män gör det inte. Dock finns det feminister som avstår från det. Vilket jag tycker är ganska coolt.

En del rakar sig bara för att hinna med i utvecklingen, nu är det liksom "så det ska va"
Men om vi ska tänka logiskt borde ju både tjejer/killar/män/kvinnor, liksom alla, raka sig under armarna?
Varför är det inte så? Dock tycker jag, liksom många andra att det är sexigt med killar/män som har hår under armarna, det hör liksom till.

Men om man ska tänka logiskt, om vi inte skulle behöva något hår på kroppen skulle det inte finnas, håret skyddar. Du vet väll själv när du är nyrakad och får massa röda prickar som kliar under både armarna och därnere. Det är för att håret ska vara där och inte ansas bort! Håret behövs för att skydda.

Nu är jag ju så dum själv att jag både rakar bena, under armarna och därnere, till och med på huvudet xD haha :)
Så jag är ingen bra förebild för det logiska idealet om man säger ;)

Jag tycker också att var och en ska bestämma själva hur de vill ha det, en del kan tycka att det ser fräschare ut, vilket jag kan hålla med om.


Vad tycker du?


Kram!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback