Sagan om Hampus :)


Jag satt och tjuvlyssna när Hurte (Fredrik) och Matte snackade om Hurtes lillebror.

Fredrik (19 år) och hans brorsa (11 år) satt och snackade:



Hampus vill ha cs

Hampus: Jag vill börja köra cs.
Fredrik: Hahah nej det har du inte råd med.
Fredrik: Du får spara din veckopeng på 100 kr per månad.
Hampus: Fredrik, kan du installera cs på min dator?
Fredrik: Man måste köpa det först och sedan installera.
Hampus: Men kan du inte bara installera det?
Fredrik: Haha nej, det går inte.
Hampus: Men kan du inte installera det på pappas dator då?
Fredrik: Nej nej det går inte, om han får reda på det så får jag skulden.
Fredrik: Du får köpa en egen dator.
Hampus: Ahaja jag får väll spara min veckopeng då.



En annan gång hade Hampus gått iväg och köpt 5 små ostbågepåsar.


Fredrik: Var har du fått dom pengarna ifrån?
Fredrik: Har du köpt upp din veckopeng redan?
Hampus: Jag tog 100 kronor i morsans plånbok. schh!! Säg ingenting!



En tredje gång hade Hampus dragit iväg sin mamma på lång bilresa för att köpa slush:
När dom kommer fram:


Hampus: Jag vill inte ha någon slush, jag vill ha en pistol.
Hampus går in och köper en pistol för sina egna pengar. När han kommer ut säger han till sin mamma,
Hampus: Man måste ju ha skott i pistolen, annars går den inte använda.
Mamman går in och köper skott , när hon kommer tillbaka säger Hampus till hans styvpappa:
Hampus: Jag vill nog ha en slush iaf!



Det roliga med allt detta var att när jag sov i tält vaknade alla av att jag snackade om det som Hurte och Matte snacakde om. Den första historian om cs! Jag drömmde att jag pratade med min syster, skulle ju berätta men sen snackade jag på och plötsligt när jag vakna såg jag Kim, men jag fortsatte snacka iaf :)

Kram!

Kommentarer
Postat av: Martina

hahaha.. Okej, jorå de va helt ok. Händer för dig nu i veckan då?

2009-06-24 @ 20:43:56
URL: http://bimbofierad.blogg.se/
Postat av: Linda - Livet är rosa!

sv; För mig är allt jätte åt höger :o.

2009-06-24 @ 21:59:08
URL: http://peassyster.blogg.se/
Postat av: madde

Hallå skriv till mig när du är inne på msn , & aa ifall ja är inne såklart ;D

2009-06-26 @ 02:37:54
URL: http://madeleneeekarlsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback