Rökning omg...

Nu är det så att jag ska försöka fimpa ciggen förgått. Har ju försökt flera gånger men det slutar alltid med att jag ramlar in på gamla banor igen. Jag blir ju så jävla hyper utan cigg , vet liksom inte riktigt vart jag ska ta vägen, jag vet inte hur jag ska förklara,  men det känns som ciggen och jag är ett tillsammans. Alla rökare fattar nog vad jag menar men för dessa nikotinfria folk, som jag heller inte ska vara sen med att beröma, nog inte förstår hur allvarligt beroende man egentligen kan bli av en jävla giftpinne.

Ska väll ta ett enkelt exempel på hur det kan gå:

Jag håller på att försöka sluta röka nu förgått men igår fck jag verkligen rycket. Jag var så himla röksugen och morsan vägra låna ut pengar. Jag har lånat av henne förut så jag inte haft några pengar kvar på nästa månads studiebidrag... Så denna månad fick jag 172 kr vilket inte räckte särskilt långt. Jag har liksom inte råd och röka och som normal ungdom så vill jag göra mer saker än att röka. Jag vill kunna köpa nya kläder,köpa en påse godis, dra på bio, festa, yes-you name it. Så denna gång sa mamma ifrån och jag höll på att dampa loss totalt.

Min pojkvän var hemma hos mej igår och jag va deppig, arg och sur på samma gång-av en liten fjantig anledning. Jag hade inga cigg!! Katastrof! Och självklart var det han som fick lida för mitt lilla beroende. Rasms kom med små, diskreta förslag. "Kan vi inte dra på en film?" Svaret bev självklart NEJ med stora bokstäver... Vad mer behöver jag säga, jag va depp nästan hela kvällen tills jag fick i mig min sats av negerbollar men självklart ville jag inte sätta på rasmus, inte ikväll, beroendet av honom är inte lika starkt som nikotin... nu känner jag mej elak men faktum är att beroendet av honom är starkare, det går inte en timme utan att jag saknar honom! Jag vill inte vara beroende av någonting men om jg måste välja ska det vara Rasmus <3 och faktum är att jag nästan vet att alla människor är beroende av kärlek! Love to all!

Jag menar, hellre beroende av kärlek än cigaretter.

Kommentarer
Postat av: Anonym

aa du var lite tjurig då men du ser så söt o gullig ut när du blir lite arg men du har rätt när de gäller att man är mer beroende av kärlek än cigg <3 puss älskar dig

2009-03-01 @ 14:35:52
Postat av: Anonym

lycka till med att sluta. jag stöttar dig :) du klarar det här med vilja, och det vet jag ju att DU har!

2009-03-01 @ 15:37:50
URL: http://ebaay.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback