Svaren från frågelådan! :)

OM MIG

Vad är ditt fullständiga namn?

Mitt fullständiga namn är Lina Helena Matilda Haraldsson
Dock stavas inte mitt namn med z utan det skriver jag själv. Men ska byta till Haraldsson med z när jag fyller. Mycket är det att jag inte vill ha samma efternamn som min pappa heller. Jag kallas dock sällan för Lina nu längre, erftersom jag har kort hår har jag istället fått mitt gulliga smeknamn Linus.

Hur gammal är du?
Jag är 17 år, 18 år den 7 juli :)

Har du några syskon?
Jag har ett helsyskon, Malin 15 år. Sen har jag två halvsyskon, en på mammas sida (Linda) och en på pappas sida (Sophie).
Linda är 30 år och Sophie är 20+ vet lite exakt ålder. Sophie fick jag veta att jag var syster med när jag var omkring 17 år och det kom som en chock. Sophie har jag dräför aldrig träffat men Linda har jag kontakt med då och då via msn.

vad går du för linje?
Jag gå media på Infokomp gymnasiet i Linköping med inrikning webbdesign.

Vad har du för intressen?
Min pappa har alltid sagt att jag inte har några intressen men det har jag visst!
När jag var yngre gillade jag att hålla på och göra tidningar, då ville jag helst av allt bli journalist. När jag börja ettan på gymnasiet och började läsa datorkunskap  utökades min intresselista med programmet photoshop. Därefter gick det vidare till webbdesign och sedan dess har mitt intresse för webbdesign bara ökat.

Vad gör du om dagarna?

Jag tillbringar stor del av min vakna tid framför bloggen. Där svara jag både på kommentarer och skriver inlägg. Jag tillbringar även tid i photoshop där jag knåpar ihop bloggdesigner som jag sedan säljer. På vardagarna brukar jag inte umgås med kompisar så mycket utan det blir mer att vi ses på helgerna. detta trivs jag med eftersom jag då kan utveckla mig inom både photoshop och webbdesign.



Det bästa du vet?
När vänner säger till mig att jag är den bästa vän dom har. Känna kärlek från min pojkvän. När man kommer hem från skolan trött och sliten och morsan har köpt ett nytt ciggpaket.

Din högsta önskan?
Bli webbdesigner såklart!!

Något du inte kan vara utan?
Jag har tyvärr lyckats både med att bli beroende av socker och ciggaretter... god jul säger jag bara.
Men om man ska gå ett snäpp högre, så kan jag absolut inte vara utan min familj eller mina vänenr, vad skulle jag vara utan dom. Och min blogg har hjälp mej mycket när jag varit nere med schyssta läsare som gett mig en knuff i ryggen när det som mest behövs! Tack än en gång!



Favoritställe att vara på?
Framför datan och utveckla mina kreativa ideer till riktiga mästerverk!

Har du någonsin färgat/slingat håret?

Åhja absolut, jag har både färgat och slingat. Min naturliga hårfärg är ljusblond men jag har både haft rött, svart, halva håret svart. Slingor har jag haft i alla mlöjliga färger. Här näst när håret växer ut blir det nog blått!

Vad är det äckligaste du har ätit?
Det äckligaste jag någonsin ätit är överlägsett bruna bönor. Jag måste hålla för näsan när jag äter det för att det är så jävla äckligt. ånga tycker dock att surströmming är det äckligaste de ätit, jag kan inte säga något om det för det har jag aldrig ätit. Det jag helst äter är

Vilket är ditt absoluta favoritband?
Måste säga att fyfan vad svårt eftersom jag lyssnar på så otroligt mycket blandad musik. Det blir lättare att bara rabbla uppp i stort sett allting jag lyssnar på; Eminem, Block 44, Håkan Hellström, within temptation, Evanescence, Ultima Thule, Nationalteatern, Lars winnebäck, Amy winehouse, anton och Affe (så -04 vet), Dolly Parton, Bonnie Tyler, Eva Dahlgren, Ebba Grön, Hel, Kent, Madonna, metallica, Nightwish, Nordman, Rammstein, Rolling Stones, Sofijah, Pink Floyd, The Ramones, The Beatles, The ugly kid joe, Kalle Bah.

Favoritfilm som toppar allt?

Nu kommer jag låta som en tönt, men jag säger Titanic, det är en sjukt bra film, dock lite lång och jag tjuter varje gång för att den är så sorglig. På andra plats klommer step brothers. När jag istället ser den garvar jag varje gång ihjäl mig!

Film du avskyr?
Pirates of the carrabien, kan inte fatta varför alla människor tycker att den är så bra, den är i särklass världen sämsta film som någonsin gjorts, sämre filmer får man leta i hela sitt liv efter. Chensen att hitta en sämre film är lika stor som att hitta en nå i en höstack. Och varför tyckler jag det då, jo den är extremt överriven och långtråkig, saknar helt handling.

Skådespelare/skådespelerska du helst skulle vilja ha sex med?
Här säger jag kim i andra avenyn. Och att tillägga är att jag skulle vilja ha sex med honom som han ser ut i filmen, inte i verkligheten för då är han helt avtändande!

Vem är den vackraste kvinann enligt dig?
Hum, detta var en svår fråga men jag tycker faktiskt att Fortessa hoti (roxanna i andra avnyn) är väldigt snygg! Om jag hade fått välja utseende hade jag klart sett ut som henne, dessutom har hon en grymt skön attityd!

Vad har du för färg på dina gardiner?
Nu kommer ni skratta åt mig, jag har faktiskt inga gardiner, inte vid fönstret i alla fall, dock har jag typ fem stycken på väggarna! De är gröna och röda! Jag föredrar när mitt rum är lite turkigt sådär!

Drömyrke?
Som du säkert kan urskilja när du läser om mina intressen för webbdesign så är nästan drömyrke svaret självklart.

Drömresmål?
Helst av allt skulle jag vilja bege mig till turkiet! Jag hade en stor passion för Turkiet och turkiska ord för några år sedan. MEn dessvärre ser mitt rum lika överdrivet turkigt ut fortfarande, med Buddha och allt vad det heter!

Öl vs vin?
Jag tycker varken om öl eller vin men om jag måstevälja tar jag vin, men det blir för sött om man dricker det i för stora mängder. Men ja, vin i måttliga mängder går an!

Gummigodis eller choklad?

Jag tycker både "gummigodis" (jag antar att tjejen mena något i stil med vingummin, rätta mej) ochchoklad är gott, det beror på vad jag är sugen på. Men när det gäller såhär äckliga vingummisar tycker jag inte om de, utan jag föredrar "enklare" vingummin som gott och blandat om det nu är vingummi, det kanske är gumigodis!

Vad föredrar du, "vanlig" pizza elleer pan pizza?

Det märks vem den här frågan kommer ifrån! Jag börjar med att säga att jag verkligen HATAR pan pizza sålänge man köper dom i affär, men pan pizza på pizzerior är faktiskt överdrivet godare än vanliga pizzor, som i jämförelse smakar koskit med pan pizzorna på pizzeriorna.

Vad planerar du att göra i sommar?
I sommar ska jag nog mest ta det lugn, festa lite och dra till Liseberg och åka bergochdalbana tills jag spyr!




BLOGGEN

Vart vill du komam med din blogg?
Jag vill som ohörd 17åring göra mina åsikter och värderingar hörda. Reinfeldt kan kasta sig i väggen, här kommer jag. Ta ut min ilska på alla hemska politiker, visa vad jag vill. Jag vill bli stor så mina åsikter kommer fram. Jag vill bli politiker??

Vad är det bästa med att blogga?
Att få ut sina tankar och åsikter, folk som ger respons och alla dessa underbar komemntarer som gör att man vill leva ytetrligagre 2000 år till. Man känner att man betydermnågot, man är vikitg!

Vad fick dig att börja blogga?
Det har nog alltid varit den där kraften och viljan att få min åsikt hörd. Jag vill säga vad jag tycker! Lyssna på mig typ!

Vilka bloggar läser du?

Gash! Det är många!!

Jag tar dom bästa:

Lisa Bjernhagen: Otroligt tuff tjej som har sin egen stil och sjunger asballt i ett metalband! Har grym klädstil och är officiellt min förebild!

Linda Johansson:
Roligare människa finns inte, så galen och skön är hon, en människoa som verkligen vågar säga vad hon tycker och vågar vara sig själv! Cred to her!

Casses: Skön brud, inte så gammal men hon har attityd som hon står för!

Nathalie Söderholm:
Skön och rolig tjej, skriver så man börjar flabba!

Ellinore Jonsson: Fin blogg med fina bilder, den här tjejen kan verkligen allt som ps har i sin skattkista!



Undefär hur många läsare har du dagligen?
Jag vet inte rikigt hur många läsare jag har dagligen men jag akn chansa på att de som ahr mig på bloglovin läser min blogg i stort sett kanske vaje dag. Så då skulle jag nog tippa på omkribng 20 stycken, tyvärr inte så många men jag jobbar på det!!


Hur har du lärt dig att göra så fina bloggdesigner?
Jag har faktiskt inet lärt mig å mycket i skolan utan jag har själv läst på med sidor som designadinblogg.se den sidan har varit en stor hjälp för mig. När det gäller photoshop har jag lärt mig i stot sett allting själv. Det gälelr att vara kreativ, lagom är inte alltid bäst när man ska göra bloggdesigner!! REMEMBER!

Fotar du med någon speciell kamera?
Jag använder den senaste uppfinningen mobilkameran till att fota med. Visst skulle jag vilja ha en systemkamera men vafan jag har inte råd! Jag lägger istället kraft på att redigera bilderna i photoshop.



Kommentarer
Postat av: PETRA AKA SHORTY

sv; Tack tack blev supernöjd med den =) hihi kram

2009-06-12 @ 17:35:11
URL: http://pey.blogg.se/
Postat av: CASSI DA QUEEN

sv; haha nej, dt funkar inte!

2009-06-12 @ 17:42:49
URL: http://casses.blogg.se/
Postat av: CASSI DA QUEEN

sv; åh tack :D

2009-06-12 @ 17:43:30
URL: http://casses.blogg.se/
Postat av: CASSI DA QUEEN

sv; tack^^

2009-06-12 @ 17:43:39
URL: http://casses.blogg.se/
Postat av: Nicki

Sv; Jaa, usch, jag har alltid haft fobi för clowner ;(

2009-06-12 @ 17:53:30
URL: http://niickoo.blogg.se/
Postat av: CASSI DA QUEEN

sv; haha jaa :(

2009-06-12 @ 18:02:26
URL: http://casses.blogg.se/
Postat av: vesna

kul svar =)

2009-06-12 @ 18:23:39
URL: http://vesna.blogg.se/
Postat av: Linda - Livet är rosa!

Undrar vart min fråga tog vägen :o?



Ojjjjjj, där kom jag med. Nejj, vad glad jag blev :D.

2009-06-12 @ 18:31:14
URL: http://peassyster.blogg.se/
Postat av: Linda - Livet är rosa!

sv; Det blir alger i vattenflaksan om man inte diskar den, vilket jag finner överskattat eftersom det bara är vatten i den :o.

2009-06-12 @ 18:32:16
URL: http://peassyster.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback