Minikosing för sommarjobb

Nu ska man försöka få sommarjobb också, hmm, jag hatar verkligen att skriva ansökningar och får en sån jävla ångest om jag inte får jobbet. Kort fattat jag hatar verkligen att söka jobb. Det ända positiva med att ha ett jobb över sommaren är att man tjänar cash, så jag kanske kan köpa alla dessa prylar jag verkligen vill ha! ;)

Men de jobben jag söker är för 1 och årskurs 2 på gymnasiet och den lönen för de arbetena ligger på 50 spänn i timmen, med 4-6 timmar per dag, 3 veckor. Så det kanske blir 4,5 i slutändan.

Fatta då att jag blir irriterad på Rasmus , som får typ 80-100 spnn i timmen. Visserligen är han äldre n mej men det stör mej. Han ska nämligen åka till Thailand om han får jobbet, och vem kan inte hänga med? Jo ja, för jag har inte tillräckligt mycket pengar. Det är inte lite surt, man vill väll haka sin pöjjke till ett sånt vackert land som Thailand?

Jag har dock lärt mig att livet inte alltid är rättvist :( tyvärr!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback